Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button

OBIEŻYŚWIAT

obiezyswiat 01

Masz trochę gotówki. Potrafisz inwestować w różne rzeczy na całym świecie? Ruszaj na podbój świata i zostań Obieżyświatem.

Gra planszowa "Obieżyświat" jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży od siódmego roku życia. W grze tej mamy aż siedem państ: Egipt, Indie, Australia, Kongo, Brazylia, USA oraz Hiszpania w której to gracze będą rywalizować między sobą. Zaczynając z naszego rodzimego kraju, który w tej grze jest tylko i wyłącznie bazą wypadową, zawodnicy otrzymują w rękę czeki podróżne na 300 dolarów i ruszają w drogę.

obiezyswiat 03

W każdym z tych państ poruszać się będzie można trzema środkami lokomocji czyli samolotem, samochodem lub rowerem albo iść pieszo (najtańsza forma podróży). W zależności od wybranego środka transportu gracze do wyrzuconej kostki doliczają odpowiednią liczbę oczek a gracz poruszający się na piechotę po prostu nic sobie nie dolicza.

obiezyswiat 02

Zawodnicy zaczynają grę z terytorium Polski na którym ustawiają swoje piony. Jednocześnie każdy gracz otrzymuje z "banku" czeki podróżne o wartości 300 dolarów. W ustalonej kolejności gracze rzucają kostką. Prawo rozpoczęcia podróży tj. wjechania do pierwszego kraju - Egiptu ma każdy z uczestników gry, który uzyskał w rzucie kostką jedno lub sześć oczek. Każdy środek transportu jest ważny na terenie kraju w którym przebywa dany gracz a po przekroczeniu granicy środek musi ponownie zdecydować się co sobie wybiera. Za wszystkie posiadane środki na stanie czyli transport plus ewentualne hotele trzeba przed swoim rzutem kostką uiścić stosowne opłaty. Gracz, który nie ma na stanie pieniędzy do ich opłacenia zwraca odpowiednie karty do banku.

obiezyswiat 04

By nie było tak łatwo w tej grze na gracza dodatkowo czekają niespodzianki oznaczone odpowiednimi kolorami na planszy. Można pauzować jedną kolejkę (uiszczając stosowne opłaty nawet jak stoi), można dostać dodatkowy rzut kostką (bez uiszczania dodatkowych opłat) a także natknąć się na miejscowego funkcjonariusza policji, który zmusi nas do powrotu na pierwsze pole tego kraju. Takie spotkanie można zignorować posiadając kartę hotelu bądź wpłacają kaucję 120 dolarów bez cofania pionka. Można również w danym kraju (specjalne pole) podjąć próbę pracy i za każdą kolejkę zarobić 80 dolarów bez uiszczania dodatkowych opłat. Istnieją jeszcze sytuacje losowe znajdujące się na dużych zilustrowanych polach, których objaśnienia znajdują się w instrukcji np: mucha tse-tse ugryzła cię w nos. Musisz kupić na targu specjalne zioła. Wydajesz na nie 60 dolarów.

Zwycięża ten gracz, który okrąży cały świat i wyląduje z powrotem w naszym kraju bądź gracz, który jako jedyny z gotówką zostanie na planszy.