Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button

 

MÓZG ELEKTRYCZNY (kategoria: edukacyjne, elektroniczne)

Mózg elektryczny - pudełko Mózg elektryczny - wnętrze gry

Mózg elektryczny można było potraktować jako w pewien sposób test z różnych dziedzin. W pudełku było kilkanaście plansz. Z jednej strony pytania, z drugiej zaś odpowiedzi. Oprócz tego były dwa kabelki zakończone bolcami, no i oczywiście mała żaróweczka pomiędzy pytaniami a odpowiedziami (baterii chyba nie było w zestawie, trzeba było kupić, przeważnie była to bateria płaska 4,5 V. Aby móc przystąpić do testu, trzeba było jedną część drutu wsadzić w pytanie a drugą część w prawidłową odpowiedź. Przy prawidłowej odpowiedzi żaróweczka się świeciła i stąd wiadomo było czy odpowiedź jest prawidłowa czy też nie. Owszem, po kilku, lub kilkunastu odpowiedziach planszę się zmieniało ale schemat pozostawał ten sam. Więc jak ktoś wiedział, które pary otworów powodują zaświecenie się żarówki (jak nie wiedział wystarczyło żeby zajrzał pod pudełko i popatrzył jak połączone są otwory) odpowiedzi na pytania nie sprawiały mu żadnych trudności. Gracz wtedy maszynowo odpowiadał na zadane pytania stając się pomału ... mózgiem elektrycznym :P

Mózg elektryczny - instrukcja
Mózg elektryczny jest grą zespołową, lecz może być używany jako samouczek przy nauce pamięciowej.

Mózg elektryczny - bateria potrzebna do działania Mózg elektryczny - przykładowa plansza

Założenie baterii i żarówki: po wyjęciu wkładki i zerwaniu zabezpieczającej banderoli z baterii płaskiej 4,5V podłączamy dowolne bieguny baterii z przewodami i po wkręceniu żarówki 3,5V sprawdzamy działanie "Mózgu elektrycznego" przez zetknięcie ze sobą dwóch wtyczek, co powinno spowodować zapalenie żarówki.
Przy grze zespołowej jedna osoba przyjmuje rolę sędziego i stawia pytania wkładając wtyczkę w wybrane dowolnie otwory. Pozostali gracze kolejno wzywani, udzielają odpowiedzi wkładając drugą wtyczkę w odpowiednie otwory. Poprawne odpowiedzi zasygnalizowane zapaleniem żarówki - punktujemy.
Po zakończonej zabawie należy w pudełku ułożyć w kolejności: jedną wtyczkę, następnie karty z pytaniami i drugą wtyczkę (aby wtyczki nie stykały się ze sobą co może doprowadzić do samowyładowania baterii).